بهترین مکمل ها برای شروع بدنسازی

افرادی که تازه وارد دنیای ورزش شده اند به توصیه های دقیق تر و مطمئن تری در زمینه های مختلف نیاز خواهند داشت. برخی از این افراد تفاوت بین پروتئین وی و پروتئین کازئین را نمی دانند و ممکن است تا مدت ها نیز به این موضوع اشراف نداشته باشند.  اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید زیاد نگران نباشید. در این مقاله قصد داریم به طور مختصر به بررسی مکمل هایی بپردازیم که افراد مبتدی می توانند مورد استفاده قرار دهند. پس همراه ما باشید.

 آرژنین:

آرژنین یک نوع آمینو اسید است که در بدن به نیتریک اکسید تبدیل می شود. همانطور که می دانید نیتریک اکسید در فعالیت های فیزیکی مختلفی نقش دارد اما برای گشاد شدن رگ ها ضروری است. زمانی که رگ های بدن گشاد می شود جریان خون به عضلات هم بیشتر می شود  و به بدن کمک می کند مواد مغذی و اکسیژن بیشتری به عضلات برساند. آرژنین سطح هورمون رشد را هم بیشتر می کند.

کراتین:

 کراتین هم یک نوع مکمل شبیه آمینو اسید است که انرژی سریعی را برای عضلات فراهم می کند. به عنوان مثال زمانی که وزنه برداری می کنید به چنین انرژی نیاز خواهید داشت. کراتین به عضلات شما کمک می کند آب بیشتری در خود نگه دارد و همین امر آن را پرتر و قوی تر می کند.

HMB:

یکی از بهترین مکمل هایی که افراد تازه کار می توانند مورد استفاده قرار دهند بتا هیدروکسی بتا متیل بوتیرات یا همان HMB است.  این ماده متابولیت لوسین است و می تواند جلوی تحلیل عضلات را بگیرد. زمانی که از این مکمل استفاده می کنید رشد عضلات تان بیشتر می شود و فرآیند چربی سوزی در بدن هم افزایش می یابد. تحقیقات انجام شده نشان می دهد HMB برای افزایش حجم عضلات هم مفید است.

پروتئین وی:

اگر به تازگی بدنسازی و ورزش را شروع کرده باشید باز هم ممکن است اسم برخی از مکمل ها برایتان آشنا باشد. پروتئین وی جزو این دسته از مکمل هاست. زمانی که این ماده را قبل و بعد از تمرین مصرف می کنید رشد عضلات تان افزایش پیدا می کند. پروتئین وی منبعی بی نظیر از لوسیتن، ایزولوسین و والین است. لوسین یک تحریک کننده عالی برای سنتز پروتئین به حساب می آید. سایر آمینو اسیدها هم بلوک های سازنده پروتئین ها خواهند بود.

 گلوتامین:

گلوتامین یکی از فراوان ترین آمینو اسیدهایی است که در بدن انسان یافت می شود. این ماده نه تنها برای ریکاوری بدن ضروری است بلکه باعث رشد عضلات می شود و جلوی خستگی را هم می گیرد.

اگر خستگی بدن کاهش پیدا کند عملکرد بهتری در تمرینات ورزشی خواهد داشت. علاوه بر این گلوتامین برای هضم درست و بهبود سیستم ایمنی ضروری است. استفاده از مکمل های گلوتامین از عضلات شما محافظت می کند.

 مولتی ویتامین ها:

سطح تمرین شما هر چه که باشد بدن به مولتی ویتامین ها نیاز خواهد داشت. برای اینکه بتوانید عضلات قدرتمندی بسازید باید ویتامین ها و مواد معدنی کافی هم به بدن تان برسانید. حتی اگر رژیم غذایی سالمی داشته باشید باز هم به ویتامین ها و مواد معدنی نیاز خواهید داشت. زمانی که سخت تمرین می کنید برخی از ویتامین ها و مواد معدنی را هم از دست می دهید. پس استفاده از مولتی ویتامین ها را هم در برنامه تان داشته باشید. زمانی که می خواهید یک مولتی ویتامین انتخاب کنید به سراغ محصولاتی بروید که طیف وسیعی از ویتامین ها و مواد معدنی را دارد و می تواند بیشتر نیاز روزانه شما را برآورده کند.

روغن ماهی:

مکمل هایی که در خود روغن ماهی دارند خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سکته را کاهش می دهند و جلوی تحلیل عضلات را می گیرند. این مکمل ها باعث رشد عضلات می شوند، بازسازی بافت مفاصل را بهبود می بخشند و باعث کاهش چربی می شوند.

استفاده از ماهی های پرچرب همچون سالمون نیز می تواند امگا 3 مورد نیاز بدن را تامین کند اما برخی از این ماهی ها سطح بالایی از جیوه را در خود دارند.  به همین خاطر بهتر است از مکمل های تایید شده استفاده کنید.

 حرف آخر:

 ورود به دنیای بدنسازی و ورزش یک اتفاق بسیار مهم در زندگی افراد است. برای اینکه بتوانید عملکرد بهتری از خود به نمایش بگذارید به مکمل های مختلف نیاز خواهید داشت. در این مقاله سعی کردیم به اختصار برخی از این مکمل ها را با هم بررسی کنیم.

0/5 (0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.