خودارضایی چه بلایی سر تمرینات ورزشی تان می آورد؟

همه افرادی که تمرینات ورزشی انجام می دهند اولین و مهم ترین هدف خود را بهبود شرایط جسمی خود می دانند. هیچ چیز بدتر از این نیست که خودتان را با تمرینات مختلف سرگرم کنید و در نهایت به چیزی که همیشه در سر داشتید نرسید.  اگرچه فاکتورهای زیادی در بهبود عملکرد تمرینات ورزشی دخیل است اما برخی از افراد بر این باورند که خودارضایی می تواند تولید هورمون های جنسی را بهبود ببخشد و در نهایت به رشد و حجیم شدن عضلات کمک کند. اگر شما هم جزء این دسته از افراد هستید باید تا انتهای مقاله همراه ما باشید تا نظرتان عوض شود. در این مقاله از مسترفیت قصد داریم به مشکلاتی که خود ارضایی برای ورزشکاران به وجود می آورد بپردازیم. پس همراه ما باشید.

خودارضایی چقدر در میان افراد رایج است؟

قبل از اینکه به سراغ تاثیرات خودارضایی بر روی ورزش برویم و آن را مورد بررسی قرار دهیم باید ببینیم که این عمل چقدر در میان افراد رایج است. مطالعات و تحقیقات مختلفی در این زمینه انجام شده است. حدود ۶۰ الی ۶۵ درصد از مردان ۱۵ الی ۵۰ سال بیان کرده اند که ماه گذشته دست به خودارضایی زده اند. این عدد در افرادی که ۲۵ الی ۲۹ سال سن دارند بیشتر می شود. بررسی ها نشان می دهد ۹۵ درصد مردان عادت به خودارضایی دارند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید این عدد برای مردان متاهل چیزی حدود ۷۰ درصد است.  حدود ۲۵ درصد مردان فقط چند بار در ماه خودارضایی می کنند. ۱۵ الی ۲۰ درصد افراد هم در طول هفته بیش از ۴ بار دست به خودارضایی می زنند. زمانی که سن افراد به بالای ۳۰ سال می رسد این اعداد و ارقام نیز روند کاهشی به خود می گیرند. تا سن ۵۰ تنها ۶ درصد از مردان از خودارضایی لذت می برند.

 اگرچه این موضوع در میان افراد رواج دارد اما عوارض آن تنها به مشکلات روحی و جسمی ختم نمی شود. تحقیقات نشان می دهند افرادی که عادت به خودارضایی دارند عملکرد ورزشی شان را نابود می کنند و جلوی افزایش حجم عضلات شان را می گیرند. باور ندارید؟ پس در ادامه همراه ما باشید.

خودارضایی چگونه عضلات تان را نابود می کند؟

بیایید یک سوال مهم از خودمان بپرسیم. خودارضایی می تواند حجم عضلات مان را نابود کند؟ اگر به دنبال یک پاسخ کوتاه به این سوال باشیم باید بگوییم بله. محققان تحقیقات مختلفی در این زمینه انجام داده اند. آن ها بعد از تحقیقات فراوان به این نتیجه رسیده اند که خودارضایی به شیوه های مختلف می تواند روند رشد عضلات و حجیم شدنشان را کندتر کند. در ادامه به بررسی این روش ها خواهیم پرداخت.

 خودارضایی یک روند کاتابولیک است:

 عمل خودارضایی شبیه تمرینات ورزشی شدید است که ما آن را با عنوان تمرینات HIIT می شناسیم. این نوع تمرینات به شدت کاتابولیک هستند. برای افرادی که نمی دانند کاتابولیک به چه معناسست باید بگوییم که این فرآیند به معنای تخریب عضلات است. خودارضایی باعث از بین رفتن حجم عضلات تان می شود و آن ها را در معرض خطر قرار می دهد. اگرچه روش های زیادی برای پیشگیری از فرآیند کاتابولیک یا جبران آن وجود دارد اما به خاطر داشته باشید که این فرآیند هزینه زاست و می تواند مشکلات فراوانی برایتان ایجاد کند. شما می توانید از نوشیدنی های  حاوی BCAA استفاده کنید و فرآیند کاتابولیک را کاهش دهید اما یادتان باشد خودارضایی دردسرهای زیادی برایتان به همراه خواهد داشت.

 خودارضایی سطح تستوسترون را در بدن کاهش می دهد:

حتی اگر تازه وارد باشگاه شده اید  و تازه کار هستید به طور حتم می دانید که تستوسترون برای ورزشکاران از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. واقعیت این است که شما برای افزایش حجم عضلات تان به این هورمون نیاز خواهید داشت. شاید از شنیدن این جمله شوکه شوید اما خودارضایی سطح تستوسترون را در بدن کاهش می دهد. مطالعات زیادی در این زمینه وجود دارد که نشان می دهد شش روز بعد از خودارضایی سطح تستوسترون در بدن کم می شود. شما که نمی خواهید با این عمل همه زحمات تان را به هدر بدهید و سایر عوارضش را هم به جان بخرید؟

 دیگر انرژی برای انجام تمرینات ورزشی تان نخواهید داشت:

اصلا مهم نیست در طول هفته چقدر ورزش می کنید. اصلا مهم نیست چگونه تمرینات ورزشی تان را انجام می دهید و چگونه خودتان را برای این تمرینات آماده می کنید. چیزی که اهمیت دارد این است که بعد از خودارضایی دیگر انرژی برای انجام تمرینات تان نخواهید داشت. بعد از انجام این فرآیند بدن تان شوکه می شود و نمی تواند به درستی به شرایط ایجاد شده واکنش نشان دهد و خود را بازسازی کند.

گلیکوژن عضلات از دست می رود:

گلیکوژن یکی از مهم ترین موادی است که در عضلات یافت می شود. این ماده نقش مهمی در عملکرد تمرینات ورزشی تان دارد. زمانی که خودارضایی می کنید گلیکوژن موجود در عضلات از بین می رود و همین امر شما را در معرض مشکلات فراوانی قرار می دهد.

 یک دست تان بزرگ تر از دست دیگر خواهد بود:

زمانی که با یک دست خودارضایی می کنید ممکن است مشکل عدم تقارن را در میان بازوهایتان به وضوح ببینید.  این موضوع در میان افرادی که به طور مداوم دست به خودارضایی می زنند بیشتر دیده می شود.

 حرف آخر:

 برای افرادی که به شدت ورزش می کنند و تلاش دارند خودشان را در میان رقبایشان متمایز کنند هیچ چیز به اندازه حجیم کردن عضلات مهم نیست. زمانی که سعی می کنید خودتان را برای رشد عضلات آماده کنید باید فاکتورهای مختلفی را در نظر داشته باشید. مصرف مکمل های مناسب، داشتن رژیم غذایی متعادل و انجام تمرینات ورزشی منظم می تواند شما را در رسیدن به اهداف تان یاری کند. اما در این میان انجام فعالیت هایی همچون خودارضایی هر آنچه که رشته اید را پنبه می کند. یادتان باشد زمانی که این فرآیند را بارها و بارها تکرار می کنید بدن تان را در معرض فرآیند کاتابولیک قرار می دهید، سطح گلیکوژن عضلات تان را کاهش می دهید و در نهایت سطح تستوسترون را کمتر می کنید. همه این موارد دست در دست هم می دهند تا حجم عضلات تان را نابود کنند.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *