عضله سازی و رشد عضلات را با این غذاها تجربه کنید

عضله سازی و رشد عضلات را با این غذاها تجربه کنید

همه آن هایی که به نحوی با ورزش سر و کار دارند  عاشق عضله سازی و حجیم شدن عضلات شان هستند. حتما برای شما هم پیش آمده است که بخواهید حجم عضلات تان را بیشتر کنید یا عضلات قوی تری برای خودتان بسازید. برای اینکه به چنین هدفی دست پیدا کنید می توانید سخت تمرین کنید و زمان تان را در باشگاه سپری نمایید اما اگر رژیم غذایی مناسبی نداشته باشید به هیچ جا نمی رسید. عضله سازی و حجیم شدن عضلات به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد که از جمله آن ها می توان به ورزش و رژیم غذایی درست و مکمل های مناسب اشاره کرد. رژیم غذایی که در خود پروتئین کافی دارد به شما کمک می کند عضلات قوی تری داشته باشید. در این مقاله قصد داریم به همین موضوع بپردازیم و فهرست غذاهایی را در اختیارتان قرار دهیم که شما را یک قدم به عضله سازی نزدیک می کنند. پس همراه مان باشید.

برای اینکه بتوانید عضلات قوی تری داشته باشید و حجم آن ها را افزایش دهید باید تعداد کالری هایی که وارد بدن می کنید بیشتر از تعداد کالری هایی باشد که می سوزانید. برای اینکه بتوانید تعداد کالری های مصرفی و کالری های سوزانده شده را محاسبه کنید به یک ابزار آنلاین نیاز دارید. اگر گشتی در اینترنت بزنید سایت های زیادی را می بینید که در این زمینه به شما کمک می کنند. بر اساس اهداف و فعالیت فیزیکی تان، ممکن است نتوانید همه کالری های مورد نیاز را از رژیم غذایی کسب کنید. در این شرایط بهترین کار این است که دست به دامن مکمل هایی شوید که حاوی پروتئین هستند و به شما کمک می کنند نیازهای روزانه تان را برطرف کنید.

 مواد غذایی که به عضله سازی  و حجیم شدن عضلات کمک می کنند

در ادامه قصد داریم بهترین غذاهایی که بعد از تمرینات ورزشی تان می توانید میل کنید و به اهداف عضله سازی تان برسید را با هم مرور کنیم. از آنجایی که غذاهای غنی از پروتئین حاوی آمینو اسیدهای بیشتری هستند باید به سراغ غذاهای سالمی برویم که به ازای هر 100 گرم پروتئین بیشتری وارد بدن تان می کنند. بیشتر غذاهایی که در ادامه معرفی خواهیم کرد حاوی اسیدهای چرب سالم، کربوهیدرات های پیچیده و ریزمغذی هایی همچون روی و منیزیم هستند.

سینه مرغ:

 هیچ ماده غذایی به اندازه سینه مرغ نمی تواند شما را به عضله سازی و افزایش حجم نزدیک تر کند. این ماده غذایی به راحتی قابل طبخ است و پروتئین فراوانی دارد. پس می توانید برای ساخت عضلات تان بر روی این ماده غذایی حساب کنید.  سینه مرغ به ازای هر 100 گرم حدود 32 گرم پروتئین وارد بدن تان می کند.

دانه های همپ( شاهدانه):

بیشتر غذاهای گیاهی برای اینکه برای بدن مفید باشند باید با سایر منابعی که پروتئین کافی دارند ترکیب شوند. در این میان دانه های شاهدانه مستثنی هستند. این دانه ها به ازای هر 100 گرم، حدود 32 گرم پروتئین برایتان به ارمغان می آورند. در کنار پروتئین، این دانه ها چربی سالم نیز وارد بدن تان می کنند.

دانه های کدوتنبل:

 همانند دانه های شاهدانه، دانه های کدو تنبل نیز منبع کاملی از پروتئین ها و اسیدهای چرب سالم هستند و می توانند میان وعده عالی برای آن هایی باشند که به دنبال عضله سازی هستند. به ازای 100 گرم دانه کدو تنبل 30 گرم پروتئین وارد بدن می شود.

 سالمون وحشی:

ماهی ها منبع عالی برای تامین اسیدهای چرب امگا 3 هستند و در این میان سالمون وحشی جایگاه ویژه ای دارد. این ماهی به ازای 100 گرم، 25 گرم پروتئین وارد بدن می کند. اگرچه مصرف سالمون وحشی برای ورزشکاران توصیه می شود اما می توان از سالمون هایی که در مزارع پرورش داده می شوند هم استفاده کرد.

 تخم مرغ:

 نوبتی هم که باشد نوبت به یک ماده جذاب و البته خوشمزه می رسد. یک تخم مرغ حدود 6 گرم پروتئین به همراه روی و چربی های سالم وارد بدن می کند. این ماده به ازای هر 100 گرم حدود 13 گرم پروتئین برایتان فراهم می کند. پس می توانید برای عضله سازی و افزایش حجم عضلات تان بر روی آن حساب باز کنید.

دانه های سویا:

تحقیقات مختلفی بر روی دانه های سویا انجام شده است. این تحقیقات نشان می دهند دانه های سویا از سلامت قلب و عروق ما پشتیبانی می کند. سعی کنید از دانه های سویایی استفاده کنید که فرآوری نشده هستند.  هر 100 گرم دانه سویا، 13 گرم از پروتئین مورد نیاز بدن را تامین می کند.

 ماست یونانی:

ماست یونانی که سرشار از پروتئین و عاری از کربوهیدرات است می تواند میان وعده عالی برای ساخت عضلات شما باشد. هر 100 گرم ماست یونانی که مصرف می کنید می توانید 10 گرم پروتئین وارد بدن تان نمایید.

 نخود:

نخود یکی از بهترین موادی است که می تواند شما را در رسیدن به اهداف عضله سازی تان یاری کند. اگر عاشق حبوبات هستید و طعم نخود را دوست دارید می توانید این ماده را در رژیم غذایی تان بگنجانید.

 حرف آخر:

 بیشتر ورزشکاران و بدنسازان داشتن عضلاتی قدرتمند و حجیم را یکی از اولویت های اصلی خود می دانند. اگرچه تمرینات ورزشی نقش بسیار مهمی در رسیدن به این هدف بازی می کنند اما بدون رژیم غذایی مناسب و مصرف مکمل های تایید شده نمی توان به این هدف فکر کرد. در این مقاله سعی کردیم برخی از غذاهایی که برای عضله سازی مناسب هستند را با هم مرور کنیم. 

5/5 (1 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.