غذاهای چربی سوز که باید بشناسید

برای رسیدن به اهداف کاهش وزن و چربی سوزی روش ها و تکنیک های زیادی وجود دارد. برخی ها بر این باورند که به کمک تمرینات ورزشی می توان فرآیند چربی سوزی را تسریع کرد و بعضی ها به دنبال غذاهای چربی سوز هستند. اگرچه برای رسیدن به چنین هدفی باید تمرینات ورزشی، رژیم غذایی و مکمل های تایید شده را در کنار هم مورد استفاده قرار داد اما یک سری غذاهای بی نظیر وجود دارد که استفاده از آن ها به شما کمک می کند بیشتر چربی بسوزانید. در این مقاله قصد داریم به معرفی این مواد غذایی بپردازیم. پس همراه ما باشید.

رژیم کم کربوهیدراتی برای چربی سوزی:

اگرچه نمی توان با قطعیت گفت که رژیم بدون کربوهیدرات می تواند شما را در رسیدن به فرآیند چربی سوزی یاری کند اما تحقیقاتی وجود دارد که نشان می دهد کاهش مصرف کربوهیدرات به صورت متوسط و استفاده بیشتر از پروتئین می تواند فرآیند چربی سوزی را ساده تر نماید. بهترین کاری که شما می توانید انجام دهید این است که مصرف کربوهیدرات تان را به صورت متوسط و معتدل کاهش دهید و اجازه ندهید این موضوع به یک عادت همیشگی تبدیل شود. به خاطر داشته باشید که برای عضله سازی چربی سوزی غذاهای مختلفی وجود دارد که هر کدام از آن ها مزایا و ویژگی های خاص خود را دارند. بیایید غذاهایی که به چربی سوزی کمک می کنند را با هم مرور کنیم.

غذاهای چربی سوز بی نظیر:

در ادامه سعی می کنیم غذاها و مواد غذایی را معرفی کنیم که افراد با مصرف شان به نتایج فوق العاده ای دست پیدا کرده اند. داشتن چنین برنامه غذایی به هیچ عنوان سخت نیست و شما می توانید از آن لذت ببرید. به خاطر داشته باشید که شما برای ادامه این مسیر به انگیزه و علاقه نیاز دارید. سعی کنید عادت های بدتان را ترک کنید و عادت های خوب را جایگزین عادت های قدیمی تان نمایید. اگر در مسیر چربی سوزی قرار گرفته اید و می خواهید چربی های اضافی بدن تان را بسوزانید و در عین حال آسیبی به عضلات تان نزنید مواد غذایی زیر بدون شک به کمک تان خواهند آمد:

کربوهیدرات هایی که می توانید مصرف کنید:

  • جوی دو سر
  • برنج قهوه ای
  • سیب زمینی شیرین
  • سیب زمینی سفید
  • نان تهیه شده از آرد کامل
  • پاستای تهیه شده از ارد کامل
  • حبوبات

سبزیجات سالمی که می توانید در رژیم غذایی تان بگنجانید:

در ادامه فهرست سبزیجاتی را مشاهده می کنید که می توانید در رژیم غذایی تان داشته باشید.

  • کلم بروکلی
  • اسفناج
  • گوجه فرنگی
  • فلفل دلمه ای
  • پیاز
  • قارچ
  • خیار
  • کدو

پروتئین هایی با چربی اندک:

پروتئین ها نقش بسیار مهمی در عضله سازی دارند. پروتئین هایی که در ادامه با هم بررسی می کنیم فرآیند چربی سوزی را تسهیل می کنند و در عین حال عضلات بی نظیری برایتان می سازند:

  • سفیده تخم مرغ
  • پروتئین کازئین یا پروتئین وی
  • سینه مرغ
  • سالمون
  • سینه بوقلمون
  • ماهی قزل آلا

میوه هایی که باید در رژیم غذایی تان داشته باشید:

اگرچه برخی ها مصرف میوه را چندان دوست ندارند و آن را ماده ای مغذی برای تمرینات ورزشی شان نمی دانند اما میوه هایی که در ادامه معرفی می کنیم به شما کمک می کنند راحت تر چربی سوزی کنید:

  • گریپ فروت
  • سیب
  • بلوبری
  • پرتقال
  • موز
  • هلو
  • انگور
  • توت فرنگی
  • آناناس

سایر موادی که به چربی سوزی بدن تان کمک می کنند:

موادی که در بالا بیان کردیم در فرآیند چربی سوزی نقش بی نظیری دارند. با اینحال اگر می خواهید با مواد غذایی بیشتری آشنا شوید در ادامه همراه ما باشید تا این موارد را هم بررسی کنیم.

ماست یونانی:

اگر عاشق لبنیات هستید و می توانید مواد غذایی این چنینی را در رژیم غذایی تان داشته باشید ماست یونانی بهترین انتخاب برای چربی سوزی خواهد بود. پروتئین بالایی که در این ماست وجود دارد باعث چربی سوزی می شود و شما را در رسیدن به اهداف تان یاری می کند.

کینوا:

کینوا یکی از مواد غذایی مغذی برای ورزشکاران به حساب می آید و طعم بی نظیری دارد. فیبر و پروتئین موجود در این ماده هم فرآیند چربی سوزی در بدن را تسهیل می کند.

آووکادو:

زمانی که صحبت از میوه های خوش طعم به میان می آید آووکادو خودنمایی می کند. آووکادو یکی از میوه های شگفت انگیزی است که در خود مواد مغذی فراوانی دارد. اسیدهای چرب امگا3 موجود در این میوه به شما کمک می کند چربی های سالمی وارد بدن تان کنید.

حرف آخر:

برای چربی سوزی روش های زیادی وجود دارد. اگر ورزشکار حرفه ای باشید بدون شک با تمرینات ورزشی که می توانند شما را به هدف چربی سوزی تان نزدیک کنند اشنا هستید. با اینحال هیچ تمرین ورزشی بدون رژیم غذایی مناسب کامل نخواهد بود. افرادی که رژیم غذایی مناسبی ندارند بدون شک نمی توانند تمرینات ورزشی شان را آنگونه که باید اجرا کنند. در این مقاله سعی کردیم غذاهای چربی سوز را با هم مرور کنیم.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *