لوسین چیست و چه می کند؟

اگر ورزشکار باشید بدون شک مکمل هایی که در خود لوسین دارند را در فروشگاه های مختلف دیده اید. این محصولات به شما کمک می کنند عضله بسازید و در عین حال چربی های بدن تان را بسوزانید.  تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که لوسین چیست؟ در چه غذاهایی لوسین یافت می شود؟ در این مقاله قصد داریم به همین موضوع بپردازیم.

 لوسین چیست؟

 لوسین یا ال لوسین یک آمینو اسید ضروری است. آمینواسیدها بلوک های سازنده پروتئین ها محسوب می شوند. همانطور که می دانید پروتئین ها به بدن کمک می کنند عضله بسازد و عضلات موجود را حفظ کند. بهتر است بدانید که آمینواسید ضروری آمینو اسیدی است که باید از طریق رژیم غذایی یا مکمل ها دریافت شود چون بدن به تنهایی قادر به تولید آن نیست. با اینحال لوسین یک آمینو اسید خاص است که به آن BCAA گفته می شود. سه نوع بی سی ای ای وجود دارد که شامل ایزولوسین، لوسین و والین است. این BCAAها سنتز پروتئین را در عضلات تحریک می کنند و به شما کمک می کنند عضله سازی کنید.

 غذاهایی که در خود لوسین دارند:

 اگر تصمیم گرفته اید مقدار لوسینی که از طریق رژیم غذایی وارد بدن تان می کنید را بررسی کنید باید به دنبال غذاهایی باشید که در خود لوسین دارند. بیشتر متخصصان تخمین زده اند که محتوای لوسینی پروتئین ها چیزی بین 5 الی 10 درصد است. اگر می خواهید مصرف لوسین تان را بالا ببرید غذاهایی که در ادامه معرفی خواهیم کرد کمک تان می کند. در 100 گرم از مواد غذایی زیر مقدار لوسینی که یافت می شود را می بینید:

  • بادام: 1.47 گرم لوسین
  • مرغ: 1.86 گرم
  • گوشت گاو: 2.15 گرم
  • تخم مرغ: 1.08 گرم
  •    عدس: 0.65 گرم
  • سالمون: 1.61 گرم
  • پودر پروتئین سویا:4.6 گرم
  • پودر پروتئین وی : 7.6 گرم

سایر غذاهایی که در خود لوسین دارند شامل شیر، برنج قهوه ای، پنیر، دانه های چیاست.

مکمل های حاوی لوسین:

 بیشتر افرادی که ورزش می کنند بر این باورند که از طریق رژیم غذایی لوسین کافی دریافت نمی کنند. اگر شما هم جزء این دسته از افراد هستید نباید زیاد نگران باشید. مکمل های با کیفیت زیادی در بازار وجود دارد که حاوی لوسین هستند و می توانند نیاز بدن شما به این آمینو اسید را تامین کنند. تحقیقات زیادی بر روی این مکمل ها انجام شده است. اگرچه نتایج به دست آمده متفاوت است اما سعی می کنیم در ادامه برخی از این موارد را با هم مرور کنیم.

 لوسین برای تمرینات ورزشکاران:

 مکمل هایی که در خود ال لوسین دارند برای ورزشکاران و بدنسازان بسیار محبوب هستند. از آنجایی که BCAA ها می توانند رشد عضلات تان را بیشتر کنند مصرف مکمل های حاوی لوسین شما را در رسیدن به این امر یاری می کنند.

 لوسین برای کاهش وزن:

سال هاست که دانشمندان در حال مطالعه تاثیر لوسین بر روی کاهش وزن هستند. برخی از دانشمندان بر این باورند که لوسین می تواند عضلات بدن را به هنگام رژیم حفظ کند. حفظ حجم عضلات برای افرادی که در فرآیند کاهش وزن هستند از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است چون این عضلات به بدن شما کمک می کنند روزانه کالری بیشتری بسوزانید.  نویسندگان یکی از مطالعات انجام شده بیان کرده اند بی سی ای ای ها به خصوص ال لوسین می توانند نقش کلیدی در ثابت نگه داشتن سطح قند خون و حفظ حجم عضلات در افراد رژیم گیرنده ایفا کنند. سایر تحقیقات انجام شده هم نتایج مشابهی داشته اند. یکی از مطالعات انجام شده در سال 2006 نشان می دهد لوسین نقش مهمی در درمان چاقی و سندرم متابولیک دارد.

 لوسین و تاثیر آن بر روی سلامتی:

بیشتر افراد لوسین مصرف می کنند تا بتوانند سلامتی شان را بهتر کنند. اگر احساس می کنید به اندازه کافی لوسین مصرف نمی کنید و نمی توانید از طریق رژیم غذایی این آمینواسید ضروری را تامین کنید بدون شک استفاده از مکمل های تایید شده می تواند برایتان مفید باشد. تحقیقات انجام شده نشان می دهد برای اینکه لوسین برایتان مفید باشد باید به همراه رژیم غذایی حاوی پروتئین مصرف گردد و دوز آن به طور دقیق رصد شود.

 حرف آخر:

برای اینکه بتوانید مقدار لوسین مورد نیاز بدن تان را تامین کنید گزینه های مختلفی پیش رو دارید. همانطور که مشاهده کردید غذاهای زیادی در دنیا وجود دارد که حاوی لوسین هستند. اگر هدف تان کاهش وزن است باید غذاهایی را انتخاب کنید که چربی و کالری زیادی ندارند. همچنین باید اطمینان حاصل کنید که در رژیم غذایی روزانه تان پروتئین کافی دارید و برای رشد و حفظ عضلات تان از تمرینات مختلف استفاده می کنید. اگر بر این باور هستید که از طریق رژیم غذایی نمی توانید لوسین کافی تامین کنید بهتر است با پزشک یا مربی تان مشورت کنید و در کنار رژیم غذایی مناسب از مکمل های خوبی که در خود لوسین دارند بهره ببرید.

0/5 (0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.