مدت زمان تمرینات ورزشی چقدر مهم است؟

مدت زمان تمرینات ورزشی چقدر مهم است؟

همه ما بر این باوریم که برای رسیدن به موفقیت باید سخت تلاش کنیم. زمانی که صحبت از تمرینات ورزشی و به دست آوردن موفقیت های ورزشی به میان می آید دست به کار می شویم و تا جایی که می توانیم صحبت های مربی مان را آویزه گوشمان می کنیم. تا به حال از خودتان پرسیده اید مدت زمان تمرینات ورزشی چقدر در رسیدن به موفقیت هایی که همیشه چشم به راهشان بوده ایم  اهمیت دارد؟ در این مقاله قصد داریم به همین موضوع بپردازیم. پس همراه ما باشید.

 چقدر باید ورزش کنیم؟ مدت زمان تمرینات ورزشی مان چقدر باید باشد؟

 اگر بگوییم پاسخ واحدی به این سوالات وجود ندارد حتما شوکه می شوید. مدت زمان ایده آل برای انجام تمرینات ورزشی، تعداد روزهایی که ورزش می کنید و تعداد ست های ورزشی تان به فاکتورهای زیادی بستگی دارد که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تجربه تمرین

اهدافی که در سر می پرورانید.

سن

زمانی که برای انجام این تمرینات در اختیار دارید.

رویکردی که برای تمرینات تان در نظر گرفته اید.

زمان استراحت بین ست های ورزشی

زمانی که به هنگام تمرین به هدر می رود.

شلوغ بودن باشگاه ورزشی

خوب همانطور که مشاهده کردید فاکتورهای زیادی هست که به هنگام تصمیم گیری برای تمرین باید مدنظر قرار گیرد. یادتان باشد این فاکتورها به طور کلی برای برنامه های آموزشی مورد استفاده قرار می گیرند و هر برنامه ای برای هر کسی مناسب نیست. علاوه بر این، مدت زمان تمرینات ورزشی باید منعکس کننده کیفیت تمرینات هم باشد. شما نمی توانید ده ساعت ورزش کنید و هیچ منفعتی از آن به دست نیاورید. اگر فکر می کنید طولانی کردن زمان تمرین، کیفیت کارتان را پایین می آورد با مربی تان حرف بزنید و او را متقاعد کنید تا مدت زمان ورزش را برایتان پایین تر بیاورد.

 تنها زمانی باید به طول تمرینات ورزشی تان فکر کنید که زمان اندکی در اختیار دارید و مجبور هستید در این بازه زمانی کوتاه خودتان را برای یک مسابقه بزرگ آماده کنید. در چنین شرایطی باید از لحظه لحظه تمرینات تان استفاده کنید و از تکنیک های پیشرفته ای کمک بگیرید که راهتان را برای رسیدن به موفقیت هموار می کنند.

 سطح کورتیزول بدن و مدت زمان تمرینات ورزشی:

برخی ها بر این باورند که تمرینات بیش از 60 دقیقه برای ورزشکاران مضر است و آن ها را از رسیدن به اهداف شان باز می دارد. البته این موضوع آنقدرها هم که فکر می کنید درست نیست. تحقیقات انجام شده نشان می دهد تمرینات کوتاه و شدید ورزشی می توانند سطح کورتیزول را در بدن بیشتر از تمرینات طولانی افزایش دهند. کورتیزول همان هورمونی است که در پاسخ به شرایط استرس زا تولید می شود و اگر مقدار آن در طولانی مدت افزایش یابد اثرات جبران ناپذیری بر روی بدن می گذارد.

 سخن نهایی

علی رغم فاکتورها و شرایط شخصی که بر روی مدت زمان تمرینات ورزشی هر فردی اثر می گذارد موارد دیگری هم هست که نشان می دهد چقدر باید تمرین کنید و چند ساعت باید از زمان تان را در باشگاه بگذرانید:

اگر می خواهید عضله بسازید و بدن تان را بهتر کنید، وزنه های سنگین را سه الی چهار بار در هفته و کلا 5 الی 6 ساعت بلند کنید.

اگر تصمیم گرفته اید چربی های ناخواسته را بسوزانید، یک الی دو ساعت دیگر از تمرینات کاردیو را به تمرینات ورزشی تان اضافه کنید. به خاطر داشته باشید که از دست دادن چربی و  به دست آوردن عضله در نهایت به تغذیه و مکمل هایی که مصرف می کنید هم ربط خواهد داشت.

حداقل یک روز کامل از هفته را به ریکاوری و کاهش اثرات نامطلوبی که ممکن است در اثر تمرینات ورزشی به وجود آید اختصاص دهید.

همانطور که دیدید پاسخ واحدی برای سوالی که در ابتدای مقاله پرسیدیم وجود ندارد. مدت زمان تمرینات ورزشی به شرایط هر ورزشکار بستگی دارد و نمی توان نسخه واحدی برای همه پیچید.

5/5 (1 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.