نکات بی نظیری که برای تناسب اندام تان باید بدانید

با آغاز سال جدید و قدم گذاشتن در سالی نو همه ما تلاش می کنیم بخشی از زندگی مان را تغییر دهیم. حالا زمان مناسبی برای برنامه ریزی و اجرای آن است. تا به حال برایتان پیش آمده است که از دیدن اندام دیگران شگفت زده شوید و دوست داشته باشید خودتان هم چنین اندامی داشته باشید؟ اگر پاسخ تان به این سوال مثبت است پس بدون شک طرفدار پر و پا قرص تناسب اندام هستید. برای آن هایی که تصمیم گرفته اند یک برنامه تمرینی جدید را شروع کنند آغاز سال جدید یک زمان ایده آل برای اینکار خواهد بود. چه به این موضوع باور داشته باشید و چه نداشته باشید حالا بهترین زمان برای ایجاد عادت های خوب و دستیابی به زندگی و بدنی سالم است. به همین خاطر در این مقاله قصد داریم نکاتی که به تناسب اندام شما کمک می کنند را با هم مرور کنیم. اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که عزم جزمی برای رسیدن به اهداف شان دارند در این مقاله همراهی مان کنید تا این نکات شگفت انگیز را با هم مرور کنیم. بعد از مطالعه این مقاله  با نکات ظریف اما مهمی آشنا خواهید شد که مسیر رسیدن به تناسب اندام را برایتان تسهیل می کنند.

نکات تناسب اندام که هر فردی باید بداند:

خوب حالا که تصمیم تان را برای داشتن بدنی سالم گرفته اید باید نکات و فاکتورهای مختلفی را مدنظر داشته باشید. اگر دوست دار رشته تناسب اندام هستید بررسی نکاتی که در ادامه بیان می کنیم خالی از لطف نخواهد بود.

از یک جایی کار را شروع کنید:

اولین قدم این است که کار را شروع کنید. قبل از هر چیزی باید بدانید که شما به یک روتین مناسب نیاز دارید. برای اینکه بتوانید یک روتین تناسب اندام را برای خودتان ایجاد کنید باید به توانایی هایتان اعتماد داشته باشید و بدانید که این روش برای شما هم کارساز خواهد بود.  خودتان را برای موفقیت آماده کنید. اعتماد به نفس داشته باشید و هیچ وقت از کلمات منفی همچون من نمی توانم یا رشته تناسب اندام برای من مفید نیست استفاده نکنید.

 هدف داشته باشید:

مگر می شود بدون هدف به موفقیت دست پیدا کرد؟ هر چقدر هدفی که برای خودتان تعیین می کنید خاص تر، قابل سنجش تر، دست یافتنی تر و واقعی تر باشد بهتر خواهد بود. سعی کنید اهدافی که در سر دارید را روی کاغذ بنویسید و خودتان را برای یک شروع طوفانی آماده کنید.

 هر روز تمرین کنید:

مگر در مواقعی که بیمار هستید یا اسیب دیده اید بهتر است هر روز چند دقیقه ای را به تمرین اختصاص دهید. یک تمرین 15 دقیقه ای بهتر از تمرین نکردن است. پس خودتان را برای ساخت یک عادت جدید آماده کنید.

خواب کافی را فراموش نکنید:

برای اینکه بتوانید انرژی مورد نیاز بدن تان را برای تمرین تامین کنید باید خواب با کیفیتی داشته باشید. در طول شب 7 الی 9 ساعت بخوابید و سعی کنید در این بازه زمانی به فکر یک خواب راحت و با کیفیت باشید. وسایل و دستگاه های الکترونیکی همچون موبایل و رایانه را دور از دسترس قرار دهید و محیط را برای یک خواب آرام آماده کنید.

 چیز جدیدی را امتحان کنید:

سعی کنید به برنامه تان تنوع بدهید. کلاس تناسب اندام جدیدی را امتحان کنید، دوست تان را با خود همراه کنید یا یک روتین ورزشی جدید را آغاز کنید. در طول هفته انواع مختلفی از تمرین های ورزشی را کار کنید تا حوصله تان سر نرود و خسته نشوید.

 سرگرمی را چاشنی برنامه تناسب اندام تان کنید:

فعالیت هایی را انجام دهید که واقعا از آن ها لذت می برید. سعی کنید به سراغ کارهایی بروید که در آن ها غرق می شوید و می توانید چند ساعتی را خوش باشید. به عنوان مثال بازی های خانوادگی یا رقص می تواند کیف تان را کوک کند.

اگر برایتان ممکن بود بیرون از خانه تمرین کنید:

در صورتیکه امکان تمرین بیرون از خانه را دارید حتما دست به کار شوید و خودتان را برای لذت بردن از هوای بیرون آماده کنید.

پیروزی های کوچک را جشن بگیرید:

تغییر یک شبه اتفاق نمی افتد. شما که نمی توانید با چند روز تمرین کردن به بدنی ایده آل برسید. برای رسیدن به هدف های بزرگ باید گام های کوچک بردارید. تنها در چنین شرایطی است که می توانید خودتان را برای رسیدن به رویاهایتان آماده کنید. سعی کنید تغییرات کوچک را در زندگی تان اعمال کنید. به عنوان مثال روزی 30 دقیقه پیاده روی کنید یا یک کلاس تناسب اندام را هفته ای دو بار دنبال نمایید.

 انگیزه تان را از دست ندهید:

یکی از مهم ترین مواردی که افراد به هنگام آغاز یک برنامه ورزشی نادیده می گیرند داشتن ذهنی مثبت اندیش است. اگر می خواهید در طول سال به اهدافی که ریخته اید برسید باید انگیزه داشته باشید. اگر مزایای ورزش کردن را ببینید یا اهداف تان را روی کاغذ بنویسید انگیزه بیشتری برای ادامه راه خواهید داشت. یادتان باشد هیچ وقت برای شروع دیر نیست.

غذاهای سالم و مناسب بخورید و حواس تان به وعده های غذایی باشد:

اصلا مهم نیست که هوس چه چیزی کرده اید. این شما هستید که باید تعیین کنید چه غذاهایی را در وعده هایتان بگنجانید. اگر می خواهید در دنیای تناسب اندام موفق شوید باید غذاهای سالمی را مدنظر داشته باشید. سبزیجات و میوه ها بهترین گزینه برای شروع هستند. به عنوان مثال سیب می تواند شما را 3 الی 4 ساعت سیر نگه دارد. سبزیجات سبز همچون لوبیا سبز و کلم بروکلی هم سیستم گوارش شما را تمیز می کنند و ویتامین ها و مواد مغذی فراوانی وارد بدن تان می کنند. استفاده مناسب از پروتئین ها را هم فراموش نکنید. سعی کنید از غذاهایی استفاده کنید که سرشار از پروتئین هستند.

تعداد کالری هایی که در روز مصرف می کنید را زیر نظر بگیرید:

اگر بدانید در وعده های غذایی تان چقدر کالری مصرف می کنید مدیریت بهتری بر روی آن ها خواهید داشت. هر آنچه که در طول روز می خورید را بررسی کنید تا ببینید چقدر به تناسب اندام نزدیک شده اید.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *