چگونه از کراتین برای رشد سریع تر عضلات مان استفاده کنیم؟

چگونه از کراتین برای رشد سریع تر عضلات مان استفاده کنیم؟

کراتین یکی از بهترین مواد تشکیل دهنده مکمل های موجود در بازار است که به افزایش حجم عضلات، افزایش قدرت عضلات و بهبود عملکرد ورزشکاران کمک می کند. این ماده شگفت انگیز مزایای متعددی برای بدن دارد و استفاده از آن برای افرادی که از لحاظ جسمی فعال هستند توصیه می شود. با اینحال زمانی که صحبت از کراتین می شود مواردی همچون فاز بارگیری به ذهن خطور می کند. شاید برای شما هم سوال پیش آمده باشد که چگونه می توان کراتین را به درستی بارگیری کرد و از آن برای رشد عضلات استفاده نمود. در این مقاله قصد داریم به همین موضوع بپردازیم. پس همراه ما باشید.

شکی نیست که کراتین اثرات شگفت انگیزی در بدن دارد. این ماده که توسط خود بدن نیز تولید می شود در مواد غذایی و مکمل های مختلف هم یافت می شود. به خاطر داشته باشید که کراتین بیشتر در عضلات ذخیره می شود و به عنوان منبع انرژی مورد استفاده قرار می گیرد اما مقادیری از آن را می توان در مغز، کبد و کلیه نیز پیدا کرد.  با اینکه بدن این ماده را تولید می کند اما برای افرادی که تمرینات ورزشی شدید انجام می دهند و به دنبال عضله سازی هستند مصرف مکمل های حاوی کراتین بهترین گزینه خواهد بود.

همانطور که می دانید اشکال مختلفی از کراتین وجود دارد که یکی از آن ها کراتین مونوهیدرات است. تحقیقات مختلفی بر روی این ماده انجام شده و تاثیرات آن به وضوح به اثبات رسیده است.

به کمک کراتین مونوهیدرات سریع تر می توانید نتیجه بگیرید و عضلات قوی تری برای خود بسازید. در حال حاضر سوال مهم ما سر جای خود باقی است. کراتین را چگونه مصرف کنیم که بهترین نتیجه را از آن بگیریم؟

فاز بارگیری کراتین یکی از مهم ترین مواردی است که باید به هنگام مصرف آن به خاطر داشته باشید. قبل از اینکه به سراغ چگونگی مصرف آن برویم باید ببینیم این ماده منحصر به فرد چگونه در بدن کار می کند. همه ما به خوبی می دانیم که کراتین نوعی آمینو اسید است که در بدن به ماده ای به نام فسفوکراتین تبدیل می شود. 95 درصد این ماده در عضلات ذخیره می شود و 5 درصد باقی مانده آن در مغز، کبد و کلیه قرار می گیرد. فسفوکراتین به عنوان منبع انرژی عمل می کند و می تواند ATPتولید کند. ATP یکی از مهم ترین منابع انرژی برای سلول ها محسوب می شود و وجود آن برای عملکرد بدن ضروری است. در طول تمرینات ورزشی شدید بدن از ATP به سرعت استفاده می کند و باید به همین سرعت نیز بازسازی شود. از آنجایی که کراتین یکی از منابع اصلی تولید ATP به حساب می آید مصرف آن می تواند برای افرادی که تمرینات ورزشی شدید انجام می دهند بسیار مهم باشد. استفاده از مکمل های حاوی کراتین به بدن شما اجازه می دهد ATP بیشتری تولید کند و عملکرد بهتری در طول تمرینات ورزشی شدید از خود نشان دهد.

در کنار همه مواردی که بیان کردیم کراتین به افزایش مایع در عضلات نیز کمک می کند و باعث بهبود رشد عضلات و قدرت آن ها می شود. بر اساس تحقیقاتی که بر روی کراتین  انجام شده است این ماده خاصیت محافظت کنندگی از عصب ها را هم دارد و تاثیر منفی بر روی عملکرد شناختی مغز نمی گذارد. 

 فاز بارگیری کراتین به چه معناست؟

بارگیری کراتین به این معنی است که در طول 4 الی 7 روز دوز بالایی از این ماده( همچون 20 گرم) مورد استفاده قرار گیرد تا عضلات با آن اشباع شود. این موضوع به عضلات شما اجازه می دهد به محدوده ذخیره سازی خود برسند و در نهایت تاثیر بیشتری از کراتین بگیرند. بعد از اینکه فاز بارگیری تمام شد می توان مقدار مصرف کراتین را کاهش داد که به آن فاز حفظ یا نگهداری نیز می گویند. 

 کراتین را چگونه مصرف کنیم که تاثیر بیشتری از آن بگیریم؟

خوب به بخش جذاب ماجرا رسیدیم. چگونه کراتین را بارگیری کنیم که بهترین و ایده آل ترین نتیجه را بگیریم؟ روش های زیادی برای اینکار وجود دارد. شما باید از بین روش های موجود یکی را انتخاب کنید و تاثیرش را بسنجید. موثر بودن مکمل های کراتینی به فاکتورهای متعددی بستگی دارد که از جمله آن ها می توان به رژیم غذایی و وضعیت سلامتی ورزشکار اشاره کرد.

 اولین روش برای مصرف کراتین این است که برای 4 الی 7 روز سه الی پنج گرم از این ماده را چهار الی پنج بار در طول روز مصرف کنید و سپس در فاز حفظ و نگهداری هر روز سه الی پنج گرم مصرف نمایید. روش های دیگری هم وجود دارد. به عنوان مثال می توانید یک گرم از این ماده را در سی دقیقه مصرف کنید که معادل 20 گرم در روز است.  تحقیقات نشان می دهند که این روش می تواند موثرتر از روش قبلی باشد. به خاطر داشته باشید که مصرف کربوهیدرات به همراه کراتین می تواند ترشح انسولین را افزایش دهد و نرخ اشباع را تسریع نماید. با اینحال مطالعات بیشتری در این زمینه موجود نیست. اگر به دنبال روش مطمئن تری برای مصرف کراتین هستید می توانید برچسب روی مکمل را هم بخوانید. معمولا این برچسب ها اطلاعات زیادی درباره محصول ارائه می کنند و دستورالعمل هایی را هم در اختیارتان می گذارند.

0/5 (0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.