چگونه تمرینات ورزشی بهتری در خانه داشته باشیم؟

چگونه تمرینات ورزشی بهتری در خانه داشته باشیم؟

 برای رسیدن به تناسب اندام راه های زیادی هست. برای اینکه بتوانید بدن سالم تری داشته باشید و در عین حال وزن تان را هم کنترل کنید باید ورزش کنید، رژیم غذایی متعادلی داشته باشید و در این میان از مکمل های تایید شده بهره ببرید. با اینحال برای همه ما پیش آمده است که نتوانیم برای حفظ تناسب اندام مان به باشگاه برویم و زمان کافی برای اینکار نداشته باشیم. در چنین شرایطی ورزش در خانه بهترین و ایده آل ترین گزینه است. برای اینکه تمرینات ورزشی تان در خانه بهره وری و عملکردی همچون باشگاه را داشته باشد باید یک سری نکات را به خاطر داشته باشید. در این مقاله قصد داریم به همین موضوع بپردازیم. پس همراه ما باشید.

چگونه تمرینات ورزشی بهتری در خانه داشته باشیم؟

 اگرچه تمرین در خانه برای افرادی که مبتدی هستند کمی دشوار است اما به کمک نکاتی که در ادامه برایتان خواهیم گفت می توانید بهتر و سخت تر تمرین کنید و خودتان را برای رسیدن به آرزوهایی که داشتید آماده کنید.

بین ست های ورزشی، استراحت کوتاه تری داشته باشید:

اگر می خواهید بهره وری تمرینات ورزشی را در خانه افزایش دهید باید دوره های استراحت کوتاه تری داشته باشید. به جای اینکه 90 ثانیه استراحت کنید این زمان را تا یک دقیقه کاهش دهید.

گزینه دیگری هم پیش رویتان قرار دارد. به عنوان مثال می توانید دو تمرین ورزشی را یکی از پس دیگری انجام دهید و بین آن ها استراحتی نداشته باشید. بعد از اینکه این دو تمرین را به اتمام رساندید می توانید کمی استراحت کنید. 

 محدوده حرکتی تان را افزایش دهید:

زمانی که محدوده حرکت تان را بیشتر از آن چیزی که می توانید کنترل کنید افزایش می دهید می توانید فیبرهای عضلانی بیشتری را هم تحریک کنید. 

تکرارهایتان را هم بیشتر کنید:

فرض کنید می خواهید وزنه بردارید. سعی کنید با همان وزنه ای که کار می کنید چند بار ست هایتان را تکرار کنید. اگر عادت کرده اید هر بخش را 6 الی 10 بار تکرار کنید، تکرارهایتان را تا 15 بار نیز افزایش دهید و در عین حال از همان وزنه استفاده کنید. اینکار بهتان کمک می کند بهتر و شدیدتر در خانه تمرین کنید.

 بهره وری و کارایی تمرینات ورزشی تان را بهبود ببخشید:

حالا زمان آن فرا رسیده است که تکنیک های ورزشی تان را در نظر بگیرید و به فکر بهتر کردنشان باشید. تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که چگونه می توانید در خانه تمرینات ورزشی بهتر و کاراتری داشته باشید؟ شاید پاسخ این سوال در تکنیک هایی باشد که به کار می برید.  هر چقدر تکنیک های بهتری برای ورزش داشته باشید عضلات تان را بیشتر تحریک خواهید کرد و آن ها را برای رشد بیشتر آماده تر خواهید نمود.

 به طور منظم تمرینات ورزشی را انجام دهید:

 از قدیم گفته اند رهرو آن نیست که گه تند و گهی خسته رود رهرو آن است که آهسته و پیوسته رود. این ضرب المثل در دنیای ورزش نیز جایگاه ویژه ای دارد. هر چقدر بیشتر و بهتر تمرین کنید رشد عضلات تان هم بهتر خواهد شد.  تحقیقات انجام شده نیز این موضوع را تایید می کند. یکی از همین تحقیقات نشان می دهد اگر دو الی سه بار در هفته تمرین کنید نتایج بهتری نسبت به زمانی که یک بار در هفته تمرین می کردید به دست می آورید.

 ترتیب ورزش هایتان را هم تغییر دهید:

 اگر عادت کرده اید تمرینات مختلف را با یک ترتیب خاص انجام دهید همین امروز دست به کار شوید و این عادت را کنار بگذارید. تغییر ترتیب ورزش های مختلف به شما کمک می کند رشد عضلات تان را بیشتر و بهتر تحریک کنید.

 تغییر وضعیت بدن نیز می تواند مفید باشد:

تغییر وضعیت بدن به هنگام ورزش می تواند عملکردتان را هم تحت تاثیر خود قرار دهد. به جای اینکه پرس شانه را به صورت نشسته تمرین کنید بایستید و به صورت ایستاده پرس بزنید. همین تغییرات کوچکی که در بدن تان ایجاد می کنید کنار هم جمع می شوند و به شما کمک می کند عضلات بهتر و قوی تری داشته باشید.

 از انواع مختلف تمرینات ورزشی تان هم غافل نشوید:

 هر تمرینی که شما در خانه انجام می دهید انواع مختلفی دارد.  یادتان باشد شما می توانید به جای مقید بودن به یک نوع تمرین ورزشی از انواع مختلفی هم که این تمرینات دارند بهره ببرید. اگر از استراتژی هایی که در این مقاله بیان کردیم استفاده کنید عضلات تان را بهتر از قبل رشد خواهید داد و بدن قوی تری خواهید داشت.

0/5 (0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.