6 دلیل مهم برای استفاده از گینرهای افزایش وزن

گینرها یکی از مهم ترین مکمل هایی هستند که می توانند رفیق بی نظیری برای بدنسازان باشند. اگر برای رسیدن به اهداف عضله سازی تان مصمم هستید و می خواهید بدنی قوی داشته باشید به کمک گینر می توانید خودتان را در رسیدن به چنین اهدافی یاری کنید. حتما برای شما هم پیش آمده است که در طول تمرینات ورزشی تان نا امید شوید یا احساس کنید عضله هایتان به خوبی رشد نمی کند یا بر وزن تان آنگونه که باید افزوده نمی شود. در چنین شرایطی استفاده درست از گینرها می تواند کار را برایتان ساده تر کند. اگر دنبال دلایل دیگری برای استفاده از گینرها هستید در این مقاله همراه ما بمانید.

 چرا باید از گینرها استفاده کنیم؟

 اگر چه انتخاب درست گینر به شما کمک می کند عضله های قوی تری بسازید و وزن تان را به خوبی افزایش دهید اما در این میان دلایل دیگری هم برای استفاده از چنین مکمل هایی وجود دارد . در ادامه سعی می کنیم شش مورد از این دلایل را به دقت با هم بررسی کنیم.

برآورده کردن نیاز شدید بدن به کالری:

 اولین و مهم ترین موضوع جذابی که درباره گینرها و به خصوص گینرهای افزایش وزن وجود دارد این است که به شما کمک می کنند راحت تر از قبل نیازهای بدن به کالری را تامین کنید.

اگر جزء ان دسته از افرادی هستید که به سختی وزن اضافه می کنند یا در دسته هاردگینرها قرار دارید ممکن است با خوردن غذاهای مختلف نتوانید وزن تان را به خوبی افزایش دهید.  در چنین شرایطی برآورده کردن نیازهای شدید بدن به کالری به کمک گینر می تواند مسیر را برایتان هموارتر کند. به کمک برخی از گینرها قادر خواهید بود نیازهای بدن تان به کالری را به طور موثر برآورده کنید و خودتان را از شر مشکلاتی که ممکن است گریبان گیرتان شود رها نمایید.

چربی های خاص موجود در گینرها و کمک به حفظ اندام :

 دومین دلیل بزرگی که باید از گینرهای افزایش دهنده وزن استفاده کنید که بیشتر آن ها نوع خاصی چربی رژیمی غذایی دارند که به شما کمک می کنند در فرآیند عضله سازی اندام تان را به خوبی حفظ کنید. چربی های رژیمی غذایی یکی از مهم ترین درشت مغذی هایی هستند که برای بدن ضروری اند و مصرف درست آن ها می تواند سلامتی افراد را تضمین کند.

 مکملی برای بعد از ورزش:

 اگرچه بیشتر افراد گینرها را به عنوان مکمل های قبل از ورزش می شناسند یا آن ها را به عنوان جایگزین وعده های غذایی شان به کار می برند اما گزینه های متنوعی از گینرها وجود دارد و همین امر آن ها را به یک مکمل بی نظیر تبدیل می کند.

اگر می خواهید از گینرها بلافاصله بعد از ورزش یا قبل از ورزش استفاده کنید به دنبال محصولاتی باشید که چربی کمتر و کربوهیدرات بالاتری دارد. در این بازه های زمانی عضلات شما به کربوهیدرات های سریع الاثر نیاز دارد تا بتواند آمینو اسیدهای مورد نیاز خود را سریع تر به سلول های عضلانی برساند. از مصرف کالری بیشتر در این بازه های زمانی واهمه نداشته باشید زیرا در این بازه ها بدن شما به بهترین شکل ممکن از کالری هایی که دریافت می کند بهره می برد.

 سطح کالری متفاوت:

باز هم به یکی از فاکتورهایی بر می گردیم که برای ساخت موثر عضلات ضروری است. گینرهای افزایش دهنده وزن در سطوح مختلف کالری وارد بازار می شوند و می توانند نیازهای شما را به خوبی برطرف نمایند. به خاطر داشته باشید که بین گینری که  چهارصد کالری وارد بدن می کند و گینری که نهصد کالری وارد بدن می کند تفاوت زیادی وجود دارد. اگر در مصرف کالری از طریق گینرها زیاده روی کنید ممکن است به تجمع چربی در بدن کمک نمایید. پس سعی کنید گینری را انتخاب کنید که نیازهایتان را به خوبی برطرف می کند.

 برطرف کردن نیاز بدن به کراتین:

تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که چگونه می توانید نیاز بدن به کراتین را در طول تمرینات ورزشی تامین کنید؟ یکی دیگر از مزایایی که مصرف گینر می تواند برایتان به همراه داشته باشد تامین کراتین مورد نیاز بدن است. در این شرایط با یک تیر دو سنگ می زنید و می توانید کراتینی که به آن نیاز دارید را تامین کنید. در چنین شرایطی دیگر نیازی به مصرف مستقیم کراتین های پودری نخواهید داشت مگر اینکه مربی تان تجویز کند. بیشتر گینرهای افزایش وزن در خود کراتین دارند و نیاز به خرید جداگانه کراتین را حذف می کنند. کراتین یک ماده بی نظیر برای بیشتر گینرهاست چون می تواند تاثیر خوبی داشته باشد و زمانی که می خواهید از گینر استفاده کنید استفاده از کراتین ضروری به نظر می رسد.  اگر اولین باری که از گینرهای افزایش وزن استفاده می کنید متوجه شدید افزایش وزن ناشی از آب داشتید به خاطر داشته باشید که این موضوع به دلیل نوسان بالای کربوهیدرات و کراتین است. چند هفته زمان بدهید تا مواد زائد از بدن دفع شود.

 ریکاوری سریع تر با گلوتامین:

آخرین دلیلی که برای استفاده از گینرهای افزایش وزن داریم این است که چنین مکمل هایی می توانند نرخ ریکاوری تان را تا حد زیادی افزایش دهند.  به خاطر داشته باشید که توانایی ریکاوری بعد از تمرینات ورزشی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. اگر نتوانید مقادیر بهینه از کالری های مورد نیاز بدن را تامین کنید نمی توانید نرخ ریکاوری بالایی را انتظار داشته باشید. علاوه بر این، همانند کراتینی که در بیشتر گینرها وجود دارد گینرهایی در بازار هستند که در خود ال گلوتامین دارند.

ال گلوتامین یکی از آمینو اسیدهای مهمی است که نقش بی نظیری در تسریع ریکاوری دارد.  شاید برایتان جالب باشد که بدانید ال گلوتامین یکی از موادی است که سیستم ایمنی سالمی برایتان به ارمغان می آورد، خطر بیماری را کم می کند و به شما کمک می کند عضلات قدرتمندتری داشته باشید.

 سایر مزایایی که مصرف گینر می تواند به همراه داشته باشد:

  • می توانند در خود ویتامین ها و مواد معدنی بی نظیر و منحصر به فردی داشته باشند.
  • عملکرد شما را در تمرینات ورزشی تا حد زیادی بهبود می بخشند.
  • به شما کمک می کنند عضلات بهتری برای خود بسازید.
  • پروتئین های وی با کیفیتی در خود دارند.
  • حاوی فیبر هستند و جلوی مشکلات گوارشی را تا حد زیادی می گیرند.

 حرف آخر:

 اگر سری به بازار و سایت های اینترنتی بزنید گینرهای مختلفی را خواهید دید. اگر بتوانید از این گینرها به درستی استفاده کنید قادر خواهید بود فرآیند عضله سازی تان را به سطح جدید ببرید. به خاطر داشته باشید که این گینرها باید از منابع معتبر و قابل اعتماد خریداری شوند. پس مراقب مکمل های تقلبی باشید و سعی کنید گینرهایی را بخرید که تایید شده هستند.

0/5 (0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.